VAN OPERÁTOR
Často kladené dotazy a podpora pro uživatele služby TransNetVANObsah
Technická podporaJak se připojím k EcrAdmin portálu
Potřebuji znát stav celního dokladu nebo obchodního případu
Nevrací se mi odpovědi na odeslané doklady
Zpráva nedorazila, protože systém byl nedostupný
Potřebuji přeinstalovat počítač a přenést VAN klienta
Mám dotaz ohledně obchodních nebo technických specifikací
Technická podpora
Technická podpora je poskytována buď telefonicky nebo přístupem na webový portál EcrAdmin.Telefonická podpora je dostupná v pracovní dny od 8:00 do 16:30 hodin na telefoním čísle 389 107 170. Přístup na portál EcrAdmin je dostupný nepřetržitě. Na lince telefonické podpory lze nahlásit závadu, dotazovat se na stav dokumentů nebo na stav služby. Veškeré kontakty jsou také uvedené ve smlouvě o využití služby Van operátor. Technická podpora je též dostupná prostřednictvím emailu na adrese van@transoft.czJak se připojím k EcrAdmin portálu
EcrAdmin portál je služba poskytovaná uživatelům služby VAN operátor a obsahuje veškeré informace o celních dokladech, který zpracovává systém VAN operátor. Jsou zde k dispozici přehledné informace o časech zpracování dokladu o jeho stavu a času doručení. Zároveň lze vyčíst typ zprávy, identifikátory obchodního případu, a krátký náhled na doklad (pokud není šifrovaný). Zároveň je zde statistika přenesených dokladů za zúčtovací období. K připojení je potřeba uživatelské jméno a heslo, které získáte na telefonické lince.Potřebuji znát stav celního dokladu nebo obchodního případu
Nejlepší způsob je navštívit stránky EcrAdmin a vyhledat obchodní případ podle identifikátorů obchodního případu (MRN/LRN). Druhou možností je zavolat na linku technické podpory a zjistit stav dokladu. Před zavoláním si připravte Vaše identifikační číslo v sití VAN operátor (šestimístné číslo). Výrazně se tím urychlí vyhledání dokladů.Nevrací se mi odpovědi na odeslané doklady
Některé celní doklady generují po zaslání celní správě odpovědi. Tyto odpovědi doručuje VAN operátor zpět deklarantům. Důvodem ke zdržení doručení odpovědi může být několik. Zde je několik nejčastějších důvodů zpoždění:- Ve stanovený čas doklad neodeslala Celní správa. Zde pomůže dotaz na helpline Celní správy.
- Doklad byl doručen, ale jedná se o chybovou zprávu CZ907, kterou neumí Váš software správně načíst a zobrazit. Některé programy pro celní deklaranty, chybovou zprávu CZ907 neumějí zpracovat. Jedná se o zprávu typu „chyba na komunikační úrovni“. Chyba je velmi raritní a vyskytuje se většinou při vypršení platnosti certifikátu. Zda tato zpráva přišla lze zjistit např. z EcrAdminu.
- Doklad byl doručen, ale Váš software jej nenačetl. Doklad může být poškozen, nebo je ve formátu, který Vaše aplikace nepodporuje (nová verze). Obraťte se na výrobce software pro deklaranty nebo na linku technické podpory.
- Došlo k chybě při šifrování a dešifrování souboru neplatným certifikátem. Proveďte kontrolu platnosti certifikátů pro šifrování a podepisování. Obvyklá délka platnosti certifikátu je jeden rok. Svůj certifikát vydává celní správa. Certifikát deklaranta vydává příslušná certifikační autorita.
- Došlo k chybě nebo zpoždění během přenosu mezi VAN operátor a Celní správou. Může dojít k chvilkovému zpoždění vlivem vysokého zatížení serveru. Doklady dorazí se zpožděním. Stav lze zjistit na EcrAdmnu nebo dotazem na linku technické podpory.
- Došlo v výpadku internetového připojení. Kontaktujte svého poskytovatele internetového připojení.
- Došlo k celkovému výpadku služby. Hlášení o výpadcích jsou na internetové adrese http://www.celnisprava.cz/cz/aplikace/Stranky/nedostupnosti.aspx